OffRoad TRIP MONTENEGRO 2012 << Cestovanie

OffRoad TRIP MONTENEGRO 2012

Plánovanie... Po viacerých expedíciách v Rumunsku a jednej ukrajinskej sme sa rozhodli že tento rok to chce zmenu po dlhšom sondovaní a čítaní rôznych stránok a časopisov padla voľba na Čiernu Horu (Montenegro) Keď už bolo jasné kde sa ide bolo treba iba doladiť autá na ktorých sa išlo všetky 4autá prešli servisom a rôznymi úpravami. Našu výpravu tvorili dva Nissany Patrol Y61, jeden Nissan Patfinder a Land Rover Discovery TD5 a 8ľudí.

Vyrážame... Je piatok a vyrážame z Brezna v počte 3autá, 4té auto sa ku nám pripája v Budapešti po malých technických problémoch, ktoré za pomoci šikovných miestnych mechanikov riešime v Šahách prichádzame do Maďarska kde sa ku nám pripája 4té auto a postupuje spoločne k Maďarsko-Srbským hraniciam vzhľadom na náročný týždeň plný pracovných povinností a príprav sa spoločne zhodneme na tom že si treba pred ďalšou cestou oddýchnuť a načerpať sily a tak sa ubytovávame v maďarskom hoteli neďaleko srbských hraníc. Ráno trávime v bazéne a saune a po výdatných raňajkách pokračujeme v ceste. Srbsko nás prekvapilo dobrými cestami až po Belehrad ideme po dialnici. Prechádzame stredom mesta lebo sme minuli obchvad a obkukávame hlavné mesto na konci Belehradu ale končí rovná cesta a prichádza nekonečná stúpanie serpentínami a prejazdy miestnymi dedinkami neskoro večer nachádzame pekný hotel na brehu jazera neďaleko hraníc Čiernej Hory. Večer dávame miestne špeciality k tomu chutné srbské pivko a zaspávame.

Čierna Hora...Po cca 1000km sme konečne v Čiernej Hore prechádzame hranice so zaželaním peknej dovolenky od miestneho colníka smer Žabljak rekreačné stredisko v národnom parku Durmitor nás privítalo krásnym slnečným počasím využívame prvú odbočku mimo cesty a po krátkej prvej offroad vložke prvej v Čiernej Hore rozkladáme naše zásoby jedla zo Slovenska a vychutnávame si obed v prírode. Po malom odpočinku sme sa vydali na prehliadku národného parku kde nás najviac očarí Crno jazero, pár fotiek a odchádzame smer Nikšič po ceste nachádzame pekný camp kde sme jediný rozkladáme strešný stan a tí čo spia v aute sa púšťajú do prípravy ohňa po pár radleroch pri ohni sa ukladáme spať. Ráno k nám zavítal majiteľ campu približne 65ročný pán, ktorý nám núka služby sprievodcu a že nám ukáže terénne cesty na miestny vysielač kde dosiahneme nadmorskú výšku 1780metrov nad morom viac nám nebolo treba nakladám pána do Patrola a krásnymi horskými cestami sa dostávame na vrch k vysielaču. Nádherný výhľad a pocit že sme ne streche čiernohorského sveta bol silný zážitok vyťahujem foťáky a cvakáme kvantá záberov, vychutnávame si výhľad. Pokračujeme ďalej v ceste smer Slansko Jazero nanešťastie prichádzajú prvé technické problémy a tak v poobedných hodinách hľadáme prístup k jazeru, ktorý sa ukázal ako veľmi komplikovaný po zhruba hodine jazdy po lestných cestách okolo jazera nachádzame pekné miesto pri jazere, ktoré v nás šíri dojem že je úplne vymretá ani jeden turista ani jeden rybár úplný kľud. Rozkladáme camp a púšťame sa do grilovanie čevapov a pleskavice ktoré sme surové nakúpili v miestnom markete. Po večernom grilovaní pri fľaške whisky a čierno horskom pivku zaspávame. Ráno nás prebúdza krásne slnečné počasie a krásny výhľad zo strešného stanu na pokojnú hladinu jazera, padne rozhodnutie kúpania sa v jazere studená voda nás ale prinúti zbaliť sa a pokračovať v ceste. Po rýchlom servise sa púšťame smer pobrežie a do historického mesta Kotor. Cesta na pobrežie je plná zákrut a stúpaní ktorá nám ponúka nádherne pohľady na pobrežie. Navštevujeme mesto Kotor, ktoré naozaj stojí za to vidieť v strede mesta si dávame obed a vydávame sa ďalej do malého mesta Bečičí kde neváhame ani sekundu a hádžeme sa do mora, po kúpaní v jazera sa nám nie veľmi teplé more zdá ako horúce a tak si užívame morské vlny. Vzhľadom na neskorší čas sa poberáme z pláže prijemným spestrením je stretnutie so suchozemskou korytnačkou ktorá ochotne pózovala a každý z nás využil možnosť fotky s ňou. Na pobreží nachádzame slušný penzión 10metrov od mora ubytujeme sa a dávame spoločnú večeru v príjemnej reštaurácií pri mori. Ráno stávame skoro aby sme stihli ešte ranné kúpanie v mori a vyrážame popri Skadarskom jazere do Biogradskej Hory po ceste dávame obed pri rieke a fotíme stále neskutočné scenérie ktoré sa nám pri prejazde každou zákrutou odkrývajú. Za tmy prichádzame do národného parku Biogradska Gora kde berieme malé chatky s malými postieľkami a rozkladáme oheň. Spoločnosť nám pri ohni krátku dobu robí holandský pár, ktorý cestuje na bicykloch po Čiernej hore. Nechápavo na nich pozeráme keď nám vysvetľujú koľko kilometrov robia denne na bicykli v 30stupňovej horúčave a strmých stúpaniach. Párik si šiel ľahnúť a prichádza naša chvíľa narážame súdok slovenského piva a do neskorších hodín sedíme pri pivku a hruške za príjemného pukania ohňa. Ráno dávame raňajky pri jazere kupujeme lístky na vjazd do Národného parku kde nám za 20euro na auto dovalia jazdiť po celom parku balíme mapu a vyrážame. Neskutočne krásne horské cesty pohoria s výškou nad 2100metrov, priezračné jazerá nám doslova vyrážajú dych. Zážitok na celý život, ktorý bol čerešníčkou na našej offroad výprave. Podvečer balíme autá a vyrážame smer Slovensko všetci spokojný a plný zážitkov.

Záver...Čierna hora je nádherná krajine kde človek zažije naozaj všetko majestátne hory, kryštálovo čisté jazerá, teplé more a v neposlednom rade úžasnú kuchyňu plnú morských špecialít.

Diskusia

Autor: Michall17.04.2013 15:11
Perfektné foto tak už vidím kde budeme plánovať ďalšiu expedíciu :)

Autor: JohN17.04.2013 15:44
nice foto nice trip

Autor: VFGkfiCQ26.03.2015 19:17
He is selling serevrs with KDE ( or otherwise I assume they would be plain Ubuntu? ) Are they terminal serevrs? I always thought businesses could save a bomb by switching everything to something like LTSP, with cheap client machines.

Autor: uPpX8i2H26.03.2015 22:02
Telesnfd postih, keď nie je knmaioovbnfd s mente1lnym, teoretickfd je riešenfd integrovanfdm vzdele1vanedm. aj keď skutočnosť je celkom ine1 - školy nie sfa prispf4sobene9 na prijatie študenta s telesnfdm postihnutedm. Jedna sa o bezbarie9rovosť, pomoc pri zakladanfdch fakonoch a podobne9. Tak me1te možnosť navštevovať špecie1lnu školuPre telesne postihnutfdch žiakov sa zriaďuje ze1kladne1 škola pre telesne postihnutfdch, stredne9 odborne9 učilište pre telesne postihnutfa mle1dež, gymne1zium pre telesne postihnutfa mle1dež, stredne1 odborne1 škola pre telesne postihnutfa mle1dež. Tieto školy sa zriaďujfa tiež pri domove socie1lnych služieb pre deti.zdroj: internet

Autor: Owen12.04.2015 02:52
Wow! This can be one particular of the most helpful blogs We have ever arrive across on this subject. Basically Wonderful. I

Autor: wXdMcr8H24.06.2016 04:30
If I cotmanicumed I could thank you enough for this, I'd be lying.

Autor: YhIUoorW24.06.2016 09:14
litok chendroiÂin and glucosamine, keratin and hyaluronic acid and more.) These nutrients known to benefit teeth, bones, hair, nails, and joints.  Bone broth is also a digestive elixir that helps to heal the gut

Pridať komentár

Autor
Text
Kód:

V prípade, že aj vy máte zaujímavé záznamy, fotky z Vašich potuliek svetom s ktorými sa chcete podeliť, neváhajte a kontaktujte nás na mail info@offroadweb.eu. Radi ich zverejníme.